donderdag 20 september 2012

Je sterke en zwakke eigenschappen



Lisanne heeft laatst een blog geschreven over een leuke online test die je sterke kanten laat zien. Je vult een hele reeks meerkeuze vragen in en vervolgens krijg je bij een heleboel eigenschappen een score te zien.

Haar artikel en deze test zijn de inspiratiebron voor deze post. Een post die wederom een vrij persoonlijk tintje heeft!

Ik heb de hoogste score gehaald op de eigenschap sociale intelligentie.

Sociale Intelligentie
Sociaal, emotioneel of persoonlijk intelligente mensen zijn zich bewust van de motieven en gevoelens van anderen en henzelf. Ze weten hoe ze zich moeten opstellen in verschillende sociale situaties en ze begrijpen wat anderen bezighoudt. 



Op de tweede plaats staan twee eigenschappen. Ik heb namelijk op dankbaarheid en nieuwsgierigheid even hoog gescoord.

Dankbaarheid
Dankbare mensen zijn zich bewust van en dankbaar voor de goede dingen die gebeuren in het leven. Ze nemen ook de tijd om hun dankbaarheid te tonen. 
Nieuwsgierigheid
Nieuwsgierige mensen zijn voortdurend geïnteresseerd in hun innerlijke ervaringen en de wereld om hen heen. Ze voelen zich aangetrokken tot nieuwe mensen en nieuwe dingen. Deze types hebben vaak goede relaties. 

Eeeuh.. Hallo..! Veer in mijn %@$# Juist ja. Van zo'n test word je blij. Het biedt zelfinzicht en is een feest van herkenning. Tot je verder en verder leest en steeds dichter bij de eigenschappen komt waar jij nogal (ehm.. uiterst) laag op hebt gescoord.

En lieve mensen. Omdat ik ook maar een mens ben, voor jullie mijn meest slechte eigenschappen op een rijtje.

I suck in:

Voorzichtigheid
Wie voorzichtig is, maakt zijn keuzes met zorg. Deze mensen nemen geen onnodige risico’s en zeggen of doen geen dingen waar ze later wel eens spijt van zouden kunnen krijgen.

Soooo not me. Ik weet nog dat ik na een motortrip van vier dagen door de binnenlanden van Vietnam aankwam in de bewoonde wereld en dacht: wat heb ik nou dan weer gedaan!? Achterop bij mijn vriend, die op dag 1 voor het eerst van zijn leven op een motor zat (ja, je leest het goed, vier dagen motor rijden zonder motorrijbewijs), op zandwegen of door de jungle en ik heb geen moment gedacht dat ik gevaarlijk bezig was. Ik deed maar wat. En zo doe ik wel vaker wat. Gewoon gaan met die banaan en dan achteraf weer denken: oeeh.. had ik niet beter...

Zelfcontrole
Mensen met veel zelfcontrole zijn gedisciplineerd en hebben hun gevoelens, gedrag en voorkeuren altijd in bedwang.

Not me. Zeker not me. Vaak (zooooo vaak) doe ik voordat ik denk. Vaak moet ik me inhouden om niet weer eens luidkeels mijn mening te verkondigen. Of deze zelfs aan andere op te dringen. Ik ben gewoon een beetje een over enthousiast persoon. Een persoon die best wel eens denkt: had ik maar.... of: had ik juist maar niet...

Oh, en dan nog wat. Discipline. Bah, wat een naar woord. Of eigenlijk helemaal niet. Het is iets heel moois. Maar het wordt naar als je er niet goed in bent. Als ik naar de blogs van een aantal meiden kijk en zie hoe zij elke keer weer al die kilometers hardlopen dan ben ik gewoon jaloers. Dat sporten, daar heb ik gewoon de discipline niet voor, ookal weet ik dat het zo goed voor me is. Boodschappen doen of schoonmaken voordat er bezoek komt? Altijd op het laatste moment. Ik sta meestal letterlijk de plee nog te schrobben als de bel al gaat. Ok, ik ga ophouden nu ;)

Mooi is wel dat ik me van mijn minputen bewust ben en dat ik als 25-jarige nog steeds elke dag leer over en van mezelf. Ik stel mezelf soms teleur (big time) maar ik verbaas mezelf soms ook. En daar gaat het denk ik om. Doe, beleef, voel, ga op je bek en leer van je fouten. Life's one big journey!

Al het beeldmateriaal via Pinterest

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze test vinden en wat jullie uitkomst is. Zijn mijn lezers de eerlijke, sociale, lieve en aardige mensen zoals als ik ze zie (jaaaa nu een veer in jullie @#$$%) of is er ook met jullie echt wel iets ''mis'' ;) Let me know!


22 opmerkingen:

  1. Super leuke quotes heb je gebruikt. Ik ga vanavond de test even doen :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs je zwakke punten beschrijf je op een positieve manier waardoor ik ze helemaal niet zo negatief vind :) Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie post! Ik ga het testje ook doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke post met mooie quotes!! Ik ga de test straks ook even doen ben wel benieuwd..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke post! Voor de studie moet ik ook vaak zulke tests maken, blijft toch interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk geschreven zeg :). En zoveel punten van herkenning met wat je schrijft. Vooral wat je zegt: je moet gewoon doen, op je bek gaan en daar van leren. En jezelf blijven verbazen. Ik ga die test ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had de test ook al gedaan, dankbaarheid en nieuwsgierigheid stonden bij mij ook allebei als tweede! Leuk om eens over jezelf te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super tof om te lezen! Jouw nummer 2 en 3 stondeno ook bovenaan mijn lijstje, en voorzichtigheid is ook niet een van mijn sterkste punten :P

    Ik vind het echt een hele fijne test. Raar, want je vult zelf de antwoorden in, dus het is logisch dat er dingen uitkomen die je bij jezelf vindt passen. Maar tegelijkertijd voelt het echt bijzonder een toevallig dat precies dat eruit komt :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die test ga ik zeker eens even op mijn gemak doen. Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn zeg. Goed ook om zo eens stil te staan bij je sterke kanten, dat mag best wat vaker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie eigenschappen om hoog op te scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik las er gister al over en ik ga straks die test ook eens doen. Altijd interessant :) Al ben ik me volgens mij al best bewust van mijn goede en slechte punten. Komt door al die reflectieverslagen die ik moet maken voor mijn studie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geschreven, zo leren we je wat meer kennen :)
    Bij mij kwam er iets heel anders uit:
    1: Bescheidenheid
    2&3: Aardigheid en Voorzichtigheid
    En m'n slechtste eigenschap, hoe kan het ook anders; dapperheid

    Typisch mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dit! Allemaal hebben we onze mindere eigenschappen (I know I have mine). Vind de quotes erg mooi! De laatste komt echt ff binnen, maar is zo waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuke test :) en leuk geschreven! Ga de test straks ook maar eens doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk geschreven Jo! Zo ken ik je weer wat beter ;)

    XX Mad

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, vooral het stukje over discipline klinkt me heel bekend in de oren

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke test! Bij mij kwam 'Spiritualiteit' op 1 te staan. 2: dankbaarheid. 3: nieuwsgierigheid. Onderaan staat dapperheid- niet heel verrassend! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke post en test. Ik ga hem NU maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een fijne test!
    Ik kom uit op Eerlijkheid, Integriteit en Sociale intelligentie. Interessant!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
top