dinsdag 27 november 2012

INTERIOR: Kelim inspiration








Foto's via pinterest
O how I love Kelim. Prachtig vind ik het. Kleden, kussens en dekens van Kelim geven kleur en een vintage feeling aan je huis. In veel woonwinkels, waaronder de Ikea, kan je tegenwoordig op Kelim geinspireerde items vinden. 

Maar let op, ik gebruik niet voor niks het woord inspiratie, want de meeste van deze kleden en kussens zijn niet ''echt''. Echte kelims zijn one of a kind, vaak al heel oud en daarom in een woonwinkel meestal met een bijbehorend prijskaartje.

Ze werd ik ooit verliefd op een Kelim tapijt van (schrik niet) 1895 euro. Het ding heeft me slapeloze nachten bezorgd, want ik vond het zo mooi, maar ook vrij onbetaalbaar. ''Gelukkig'' werd dit tapijt vrij snel verkocht en kon ik er niet meer van wakker liggen ;)

Ik heb een aantal mailtjes gekregen over het grote groene kelim kussen in mijn woonkamer. Helaas kan ik jullie niet vertellen waar het ding te koop is of van welk merk het is. Het is een echt vintage kelim kussen, gekocht op een brocantemarkt in het oosten van het land. En juist daar lieve mensen, betaal je dus niet een fortuin voor deze populaire woonitems ;)


Het groene kelim kussen op de grond in mijn woonkamer. Leuk detail, het schilderijtje op de grond heeft mijn vriend geschilderd toen hij 8 jaar was.

Wat vinden jullie van Kelim?

23 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit! Het geeft direct een bohemian-gevoel aan je huis. Jammer wel dat de items zo duur zijn want ik zou het niet erg vinden om ze in mijn toekomstig huisje te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah prachtige inspiratie zeg, al die kamers zien er zo perfect uit. M'n zus en haar vriend zijn geloof ik aan het sparen voor een Kelim tapijt, heel gaaf, maar inderdaad heeel duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat kussen!! Fijne inspiratie ook. Die tafel met krukjes op de derde foto (sowieso die hele kamer) is echt gewelidg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vriend wil heel graag zo'n kleed, zelf moest ik eerst niets van hebben maar begin het steeds meer te waarderen, vind sowieso alles op de vierde foto prachtig. Fijne, inspirerende post!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook een heerlijk inspiratiepost! Die houtensalontafel, hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik dit soort foto's zie heb ik zin om mijn kamer helemaal te reorganiseren haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super inspiratie! Ik vind Kelim het mooist gecombineerd in een strak interieur waardoor het net iets speelser wordt!
    With Love,

    Joy
    justlikesushi.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jahh gaaf, Wij hebben hier nog een 'echte' liggen met o.a. mint, oker, koraal, creme, hele mooie kleuren. Ooit in een opwelling gekocht maar uiteindelijk vonden we 'm hier niet zo mooi. Ik vind dattie op een witte vloer hoort en wij hebben een houten vloer (m'n lief wil 'm niet schilderen en is denk ik ook niet slim met 4 kids), of op een houten vloer maar dan in een heeele grote ruimte en tja .. dat hebben wij niet :-( Wel jammer want ze zijn inderdaad prijzig. Als je er nog iemand voor weet, hij mag weg voor een mooi prijsje ;-)

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Misschien kan je hier een linkje met een foto plaatsen? Er zijn vast wel liefhebbers voor ;)

      Verwijderen
  9. Fijne inspiratie! Ik heb ook een kleine kelim obessie :) Vooral in een strak en wit interieur zijn het echte eyecatchers. Prachtig die kleuren en patronen. Heb nu zelf twee kussens op de bank en droom van een tapijt.. nog even doorsparen..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet helemaal mijn stijl, maar vind het er wel prachtig uitzien allemaal :) Vooral die houte tafel is tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke inspiratie. Ik ben verliefd op de stoelen van de eerste foto, wil later de witte in mijn huis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's zeg.. echt mijn smaak!
    Ik zou er zo kunnen wonen.. Straal rust, maar ook warmte uit.
    Super!

    X Charlot

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gave foto's, zo mooi allemaal!
    laat mij er wonen!
    xoxo
    fresh new outift @ www.lesismoreblog.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi! En geweldig dat je zo´n kussen hebt weten te scoren, gewoon hier in Twente (neem ik aan?). Staat goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aaaaah wat een heerlijke inspiratie! Ziet er allemaal echt heel erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt heel mooi, wat een leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk, je eigen interieur foto!

    http://myclassicwardrobe.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jo! Je moet ff op "tache" googelen, vind ik zelf nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow mooie plaatjes! Heel tof kussen ook inderdaad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tip: Op ebay in Duitsland kun je af en toe nog wel een mooie kelim voor een vriendenprijsje op de kop tikken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
top